online kép - Fájl  tubefájl feltöltés file feltöltés - adja hozzá a fájlokat onlinefedezze fel a legújabb online dokumentumokKapcsolat
  
 

Letöltheto dokumentumok, programok, törvények, tervezetek, javaslatok, egyéb hasznos információk, receptek - Fájl kiterjesztések - fajltube.com

Online dokumentumok - kep
  
felso sarok kategória jobb felso sarok
 

Biológia állatok Fizikai Földrajz Kémia Matematika Növénytan Számítógépes
Filozófia
Gazdaság
Gyógyszer
Irodalom
Menedzsment
Receptek
Vegyes

 
bal also sarok   jobb also sarok
felso sarok   jobb felso sarok
 




































 
bal also sarok   jobb also sarok

Objektumok forgatasa

számítógépes





felso sarok

egyéb tételek

jobb felso sarok
 
A magyar nyelv hangallomanya
Halózati operaciós rendszerek
A VIZSGA LEÍRÁSA
Programozható vezérlők hardverfelépítése
A WORD eszközei II
Be és Kivitel
Szamítógép halózatok
A Paint Shop Pro grafikai program hasznalata
Web mail és e-mail IP alapon
 
bal also sarok   jobb also sarok

Objektumok forgatása

A Blender 2.31-es verziója szerint


A forgató módba való belépéshez nyomd meg az "R" billentyűt. Ahogy a mozgatásnál, itt is az egérrel forgatsz, a bal gombbal, vagy az ENTER-rel véglegesítheted a műveletet és a jobb gomb 838h75i bal, vagy az ESC-tel léphetsz ki


3D térben a forgatás egy tengely körül történik és számos módja van annak, hogy meghatározzuk azt a tengelyt. A Blender egy tengely egy iránnyal és egy rajta levő ponttal határoz meg, ami áthalad azon. Például alapértelmezetten a tengely merőleges a nézetedre.


Ha a képet elölről, oldalról, vagy felülről nézed, a forgató tengely párhuzamos lesz a globális koordinátarendszer egy tengelyével. Ha egy szögből nézed, a forgató tengely is ugyanabban a szögben fog változni, ami egy kicsit szokatlan forgatása lesz a tárgynak. Ebben az esetben is elvárható, hogy a program mégis a globális koordinátarendszer tengelyeit használja. A forgatás közben ezt a középső egérgombbal válthatod, ezt a fejlécben is jelezni fogja a program.


Vagy pedig te is kiválaszthatod a tengelyt az "X", "Y" és "Z" gombokkal, hogy a forgatást csak arra korlátozd. Ha pedig kétszer nyomod meg valamelyiket, akkor visszavált az eredeti állapotba, vagyis megint a tárgy lokális tengelyét használja mérvadónak. Az eltolásnál a harmadik nyomás visszavonja ezt a megszorítást.


Ahogy az eltolásoknál, itt is lehetséges megadni egy konkrét számmal a forgatás mértékét.


A forgatás tengelyének egy pontját kiválaszthatod a lent látható menüponttal a 3D ablak fejlécén (1. kép).




1. kép: A forgatási pont kiválasztása.


  • Bounding Boksz Center - A tengely áthalad a kijelölt tárgy közepén. (Ha csak egy tárgy van kijelölve, a pont a tárgy közepén lesz, ami nem feltétlenül a geometriai középpont. Az 1. képen ez a legjobboldalibb él közepén van, amit egy lila pont jelöl. Bővebben erről a pontról az "Alap tárgy modellezés" fejezet "Szerkesztő mód" részében olvashatsz.)
  • Median Point - A kijelölés középpontján halad át a tengely. Ennek a különbségnek csak a szerkesztő módban van jelentősége. A középpont itt az összes kijelölt pont közepét jelenti.
  • 3D Cursor - A tengely áthalad a 3D kurzoron. Ezt a kurzort akárhová helyezheted a forgatás előtt.
  • Individual Object Centers - Minden egyes tárgy saját forgató tengelyt kaphat. Mindegyik kölcsönösen áthalad az összes tárgy középpontján. Ha csak egy tárgyat jelölsz ki, akkor ugyanazt a hatást éred el, mint az első gombbal.

Ha csak most kezded használni ezt a forgatás funkciót, ne törődj túl sokat a fenti részletekkel. Csak nézd át a Blender eszközeit és majd ráérzel, hogy hogyan kell dolgozni velük.


A CTRL-t nyomva tartva "snap" módba lépsz. Ebben a módban 5 fokonként forognak a testek. A SHIFT-tel pedig lassú forgatást érsz el. A kijelölt tárgyak eredeti állapota visszaállítható az ALT-R kombinációval.


A Blender kézmozdulat rendszere

Forgató módba léphetsz úgy is, ha egy kört rajzolsz a bal egérgombbal.

Találat: 1539







Felhasználási feltételek